Dikter <3

här kommer några dikter jag tycker är bra, hoppas ni tycker samma som jag :) 

Brinn så länge du lever.

Låt ingen få släcka din glöd.

Brinn så vi alla kan se dig.

Vägra vara levande död.




Sluta aldrig hoppas

Sluta aldrig be

Sluta aldrig drömma

Under kan ju ske  

 

Mina ögon kan tindra

Mina läppar kan le

Men sorgen i mitt hjärta kan ingen se

Det var en gång en tjej, som var en läcker grej

Hon gick alltid på fest

Och tyckte hon själv var bäst.

Hon fick gratis alkohol i stora lass

Men sedan vart hon killarnas madrass.

Barnet i magen gick ta bort

Men inte det faktum att hon skulle dö i aids inom kort

 

Nu är jag trött på dina lögner o svek,

jag trodde detta var nått äkta,

men för dig var det blott en lek.

Du sade att du älskade mig,

jag trodde dina ord,

att du bara lekte,

var nått jag ej förstod.

Plötsligt ville du ej ha mig,

du krossade mitt hjärta,

jag visste ej att några ord,

kunde försaka sådan smärta.

När du fått det du ville,

så sade du adjö,

då ville jag ej leva mer,

bara lägga mig och dö.

Jag försvann in i mig själv,

murade in mig i en borg,

jag försökte att glömma,

men hjärtat svartnade av sorg.

Men jag ska gå vidare,

jag ska älska igen,

jag kommer ej ge upp,

det finns många kvar att älska än!

det är blott fyllt av ångest o svek.

Kanske går det så att flickan tar sitt liv någon dag,

det sorgligaste är, att flickan det är jag

 

Nu är jag trött på dina lögner o svek,

jag trodde detta var nått äkta,

men för dig var det blott en lek.

Du sade att du älskade mig,

jag trodde dina ord,

att du bara lekte,

var nått jag ej förstod.

Plötsligt ville du ej ha mig,

du krossade mitt hjärta,

jag visste ej att några ord,

kunde försaka sådan smärta.

När du fått det du ville,

så sade du adjö,

då ville jag ej leva mer,

bara lägga mig och dö.

Jag försvann in i mig själv,

murade in mig i en borg,

jag försökte att glömma,

men hjärtat svartnade av sorg.

Men jag ska gå vidare,

jag ska älska igen,

jag kommer ej ge upp,

det finns många kvar att älska än!


puss o kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0